Nieuwspagina

Begin dit jaar sloten Little Superheroes en Stichting Vrienden Sengerema Hospital de handen ineen om gezamenlijk de uitbreiding van de NICU te kunnen realiseren. Little Superheroes wil kansen creëren voor kinderen die ze niet voor handen hebben. Hun missie is dan ook heel treffend: ‘Ieder kind wordt ergens anders geboren en dat is puur toeval. Voor de één is veiligheid en toegang tot gezondheidszorg en onderwijs vanzelfsprekend. Voor de ander niet. Wij vinden dat ieder kind, waar dan ook ter wereld, moet kunnen opgroeien in gezondheid en veiligheid en de kans moet hebben om naar school te gaan.’ Deze prachtige samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de financiële doelen voor de verbouwing van de NICU zijn behaald.
In overkoepelende samenwerking met Wilde Ganzen en het Nederlands Albert Schweitzer Fonds is de uitbreiding van de NICU nu dan ook eindelijk officieel begonnen. De komende maanden staan dan ook in het teken van de fysieke verbouwing én aanschaf van alle benodigde middelen zoals nieuwe couveuses, ademhalingsondersteuning, verpleegpost, reanimatiepoppen en medicijnen.

14 totaal aantal vertoningen, geen vertoningen vandaag

Vandaag is er een artikel in Medisch Contact verschenen over de COVID-pandemie in Afrika. Daar lijkt het virus een stuk verder op z’n retour. Onder andere tropenarts Rian Jager vertelt over de huidige situatie in Sengerema.

Artikel Medisch Contact

42 totaal aantal vertoningen, geen vertoningen vandaag