Vandaag lanceren het Nederlands Albert Schweitzer Fonds en bestuurslid Milou van Ingen een landelijke ‘NICU crowdfunding actie’. Door middel van deze crowdfunding wordt beoogd binnen een maand €8000 op te halen voor uitbreiding van de succesvolle Tanzaniaanse NICU in Sengerema.

Stukje achtergrond:

De NICU in Sengerema is inmiddels vijf jaar open. De babysterfte in Sengerema Hospital is de afgelopen jaren aanzienlijk gedaald. De toestroom van baby’s die intensieve zorg moeten krijgen verdrievoudigd. De afdeling groeit letterlijk uit z’n voegen. Er liggen nu meestal drie baby’s in een bedje en dokters en verpleegkundigen staan regelmatig voor de keuze welke baby zuurstof kan krijgen en welke niet, omdat er meer zieke baby’s zijn dan apparatuur. Daarom moet er nu snel een grotere unit met meer apparatuur worden gerealiseerd. Alleen zo kan er adequate zorg geboden blijven worden aan de 1500 ernstig zieke baby’s die jaarlijks worden opgenomen.

De crowdfundactie:

Het streven is om de 8.000 euro die nodig is binnen een maand bij elkaar te hebben. Het bedrag zal worden geïnvesteerd in couveuses, zuurstofapparaten, hartmonitoren, infuusnaalden en trainingsmateriaal voor reanimatie. Het zorgpersoneel kan hiermee voor lange tijd duizenden baby’s weer toereikende zorg bieden.

Doneren:

100% van de donaties wordt ingezet voor realisatie van de Intensive Care afdeling voor baby’s in Tanzania. Klik hier voor de actiepagina van NASF.

0 antwoorden