Basisschool De Terebint te Wamel is een kleine school met enthousiaste leerkrachten- en directie. Milou van Ingen heeft bij ons op school een presentatie gegeven over haar werk in het Sengerema Hospital te Tanzania. Tijdens deze presentatie stond zij met de leerlingen stil bij de grote verschillen tussen een ziekenhuis in Nederland en het ziekenhuis in Sengerema.
Ook vertelde zij over het werk wat zij daar doet en wat dat betekent voor de ouders en de baby’s in Sengerema en omstreken.

Ons gehele team, ouders en leerlingen, waren geraakt door haar verhaal en er werd dan ook besloten om de kerstmusical in het teken te laten staan van dit ziekenhuis.

Het verhaal werd door directeur Berry aangepast en door de leerlingen werd er goed geoefend. Het verhaal gaat over Ubuntu die op kerstavond in een dorp aankomt waar hij eigenlijk niet welkom is. Door zijn inspirerende verhalen naar de mensen van het dorp zijn er dan toch een aantal dorpelingen die kerst met hem willen vieren, omdat hij anders alleen is. Hij vertelt aan de dorpelingen over zijn mooiste kerstmoment in Sengerema. De dokters daar vierden kerst, door er voor te zorgen dat de zieke allerkleinste baby’s en hun mama’s een plekje in het ziekenhuis konden krijgen zodat er voor ze gezorgd kon worden.

Op zaterdag 16 december 2017 was het dan eindelijk zover. Er werd een prachtige en ontroerende musical opgevoerd. Na afloop werd de couveuse-spaarpot goed gevuld. Die avond werd er maar liefst €260 opgehaald.

Op donderdag 21 december 2017 zijn de leerlingen de hele middag aan het knutselen geweest voor de kerstmarkt waar ze hun zelfgemaakte kerstartikelen mochten verkopen. Een druk bezochte- en uitverkochte kerstmarkt met een opbrengst van €260

Wat een prachtig resultaat en wat mogen we met zijn allen trots zijn op onze leerlingen en alle betrokkenen daaromheen. Veel dank hiervoor!

De basisschool en het theater zamelen momenteel nog steeds actief geld in voor Project NICU!

1,203 totaal aantal vertoningen, 1 aantal vertoningen vandaag